a thousand thanks :)

Saturday, January 7, 2012

hati aku berjiwa perempuan, kerana itu .

Ada seorang manusia yang mula mengubat luka hatinya. Kelihatan positif dari hari ke hari. Perubahan dan penerimaan yang sangat baik aku kira. Syukur. Dia bukanlah insan yang dekat dengan aku, bukan jua yang selalu mengingati aku, hanya mengikuti perkembangannya di alam maya. Aku juga percaya :)

Dan ada seorang manusia yang mula merasa resah hati. Dari sehari ke sehari, minggu ke minggu, aku hanya mengharapkan kesihatannya. Mungkin bagi kamu itu sakit biasa, normal la katakan. tak mampu juga aku nak membuang kerisauan dihati. Bukan salah hati perempuan, bukan juga salah jiwa yang emosi. Kamu harus menjaga kesihatan kamu tak kira apa. Sedikit tenang bila kamu katakan "Semuanya oke" dan aku hanya mampu menjawab "Easy to say,hopefully easy to accept. Alhamdulillah.

Angin seakan berhenti menderu,
Awan semakin mampir menaungi,
Kitab masih di kaku di meja,
Tangan masih tetap posisi,
Tinta masih belum melakar,
Dan pipi mula dibasahi,
Seperti kanak-kanak kecil,
menangislah sepuasnya.

No comments:

 
Copyright@ LALALA all rights reserved :)